İşçi Dünyası Forum'dasınız. / İşçi Dünyası Sitesi'ne gitmek için tıklayınız!
Hoşgeldiniz! İşçilere dair her tür konuyu tartışabilir ve sorularınızı iletebilirsiniz. ÜYE OLMADAN DA ZİYARETÇİ OLARAK KONU AÇABİLİR VE YORUM YAPABİLİRSİNİZ.
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Çağrı merkezi çalışanlarına mola, masalarında verilebilir mi?
(Okunma: 171)
Mustafa Baysal
#1
Soruyu biraz daha açalım. Bildiğiniz gibi işçilere, çalışma süreleri içinde ara dinlenmesi yani mola hakkı verilmesi zorunludur. İş Kanununun 68. maddesinde göre; 

Günlük çalışma süresinin ortalama bir zamanında o yerin gelenekleri ve işin gereğine göre ayarlanmak suretiyle işçilere;
a) Dört saat veya daha kısa süreli işlerde onbeş dakika,
b) Dört saatten fazla ve yedibuçuk saate kadar (yedibuçuk saat dahil) süreli işlerde yarım saat,
c) Yedibuçuk saatten fazla süreli işlerde bir saat,Ara dinlenmesi verilir.

Elbette çağrı merkezi çalışanları da bu hakka sahiptir. Burada sıkıntı şuradan kaynaklanmaktadır. Çağrı merkezinde telefon başında çalışan bir görevliye, örneğin yarım saatlik dinlenme molası masası başında verilirse ne olur? Yani bu işçinin yemeği ve içeceği masasına servis edilip bir yandan yemek yemesi ve bir yandan da telefonlara bakması istenebilir mi?

Cevap, kısa yoldan hayır'dır. Ara dinlenmesinin temel gayesi işçinin işten uzaklaşması ve dinlenmesidir. O halde işçi, işinin başından kalkmalı ve mola süresi boyunca çalışmamalıdır. Önemli olan işçinin yemek yemesi ya da çay içmesi değil, fiziksel olarak ve ruhen dinlenmesidir. Bu şekilde ara dinlenmesi kullandırılan bir işçi, bu gerekçeyle haklı nedenle iş sözleşmesini feshetme hakkına sahip olur.
Ara
Cevapla


[-]
Hızlı Cevap
Konu


Güvenlik Kodu:
Lütfen, resmin üzerindeki harf ve rakamlardan oluşan Güvenlik Kodunu, aşağıdaki metin kutusuna giriniz.

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
  Tarih: 23-03-2017, Saat: 01:17